piątek, 21 maja 2010

MG Metro 6r4

Metro 6R4 jest kolejnym pojazdem w którego tworzeniu "maczali palce" inżynierowie z Williams Grand Prix. Mała rajdówka została stworzona specjalnie na potrzeby rajdowej grupy B. Oficjalnej prezentacji tego "potworka" dokonano w maju 1985 roku. Samochód oczywiście posiadał napęd na obie osie, a do napędu posłużył 3 litrowy silnik V6 o konstrukcji zbliżonej do nieśmiertelnego Coswortha DFV. Zaskoczenie mógł stanowić fakt że silnik nie był turbodoładowany tak jak większości B grupowych rywali. Ze wspominanej pojemności uzyskano 380 KM. Wydaje się być to skromnym rezultatem przy niebotycznych wręcz wartościach Delty S4 czy Audi Quattro.
Metro za sprawą mocno rozwiniętego pakietu aerodynamicznego wyglądało niemal kosmicznie i konia z rzędem dla tego, kto rozpoznałby w nim skromnego miejskiego Austina Metro. O ile debiut samochodu był całkiem udany - zajął bowiem 3 miejsce w Lombard RAC Rally (Wielka Brytania) - tak późniejsze starty nie należały już do imponujących. Warto wspomnieć że MG Metro testował również sam Ayrton Senna podczas swojego krótkiego epizodu za kierownicą rajdówek.




MG Metro znalazło się w mojej kolekcji z dwóch powodów - jako że było to auto fascynującej grupy B oraz że zostało stworzone w kooperacji z Williamsem. Modelik to gazetkowa wersja IXO. Jest on poprawnie wykonany, posiada wszystkie detale charakterystyczne dla tego samochodu. Z racji że jest to miniaturka "odchudzona" mamy czarne wnętrze, brakuje również takich elementów jak choćby potężne chlapacze. Wersja pełna jest niezwykle rzadka na polskich serwisach aukcyjnych - ja spotkałem ją bodaj tylko raz, ale było to w momencie kiedy już posiadałem własny egzemplarz, więc zwyczajnie odpuściłem. Model spełnia moje zasadnicze oczekiwanie - przypomina o wspaniałych czasach rajdowej grupy B.















Mimo że MG Metro jest już dawno na emeryturze, to wciąż można spotkać te samochody startujące w amatorskich rajdach. Jest to również chyba jedyne auto tamtych czasów które można łatwo... kupić. Przeglądając sieć natrafiłem na kilka ofert sprzedaży 6R4! To wręcz nie możliwe w przypadku takich aut jak np. Delta S4.

P.S. Wybaczcie mi pewną "lakoniczność" w opisie modeli która ostatnimi czasy wkrada się do bloga, jednak duża liczba obowiązków i sporo pracy, uniemożliwia mi solidne podejście do pisania. Mam nadzieję że wkrótce ta tendencja ulegnie zmianie. Tymczasem pozdrawiam wszystkich Czytelników i zapraszam do kolejnej odsłony w której znajdzie się... włoszczyzna :)

8 komentarzy:

  1. I´ve got it. This car is one of the most spectacular Group B cars.

    OdpowiedzUsuń
  2. yes, small car but a monster in the group b scene! still looking for one also! congrats Marcjan!

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks Mike, it's surprising that You haven't it yet ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    No to widzę, że ostatnio trochę się tematycznie zgraliśmy. W dwóch poprzednich wpisach widzę też modele aut, o których dzisiaj właśnie też pisałem. Na deltę S4 specjalnie nie choruję. Kultowe jednak pochłaniaję trochę kasy. Może pokaze się to w jakieśj serii gazetowej. Z ostatnie (w 2006 roku) wyrwałem tylko Deltę Integrale, ale za 10 zł (zdjęcie dodałem w albumach).
    pozdrawiam
    artemis

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam Artemisie, na moim blogu jesteś zawsze miłym Gościem :)
    Faktycznie, ja mam nieco odciążony budżet gdyż kultowych nie kupuję. U siebie posiadam kilka Delt, wszystkie w pełnym wydaniu IXO, dwie są już opisane na blogu, wkrótce opisze kolejną - wersję z 1992. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hi Marjan,

    Beautiful , small but cute rally car you got there.In fact this my 1st scene of this version.
    Thanks for sharing with us.

    Congratu...


    Thanks,
    kin.
    ps: Tell me what model car is this ?

    OdpowiedzUsuń