Był taki czas, że bolidy nie pojawiały się wyłącznie na torach F1. Auta gr. B były niczym innym jak rajdowe rakiety. Rajdowa Grupa B zadebiutowała w 1983 roku, jednak już kilka lat wcześniej na rajdowych szosach zadebiutowały auta, które określa się jako prekursorów tejże. Jednym z nich było Audi Quattro - auto wręcz przełomowe dla rajdów, ze względu na zastosowanie napędu 4x4. Początkowo nikt nie dawał szans rozwiązaniu które zastosowało Audi. Niedowiarkom zrzedły miny, kiedy już w pierwszym odcinku specjalnym Rajdu Monte Carlo 1981 roku, Audi Quattro pokonało rywali z przewagą 6 minut! Tak oto Audi wyznaczyło nowy kierunek w motorsporcie. Od tego momentu, każdy liczący się producent w mistrzostwach świata konstruktorów rozpoczął prace nad napędem 4x4. Od tej drogi odstąpiła nieco Lancia ze swoim modelem 037, napędzanym na tył (jak się później okazało z wielkimi sukcesami).
Prezentowany przeze mnie model jest jeszcze bardziej podrasowaną wersją modelu Sport Quattro - budowanej już zgodnie z regulaminem grupy B. W specyfikacji E2 posiadał silnik o pojemności 2,110 cm3, dysponując mocą około 500 KM, przy wadze , uwaga - 1090 kg! Powyższe dane czyniły z niego rajdowego potwora który rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy! By cała konstrukcja nie "odfrunęła", Quattro wyposażono w odpowiedni, agresywny body-kit - gigantyczny przedni spojler oraz tylną lotkę w stylu ogona delfina. O tym jak wielką sztuką było prowadzenie tego samochodu może przekonać się każdy z nas wpisując w google video hasło "walter rohl audi quattro" ( http://www.youtube.com/watch?v=_HjXXUyQhPE ). Zapierający dech w piersiach film pokazuje ile pracy kosztowało Waltera Rohla prowadzenie tego potwora. Polecam.
Model który posiadam w swojej kolekcji jest częścią jednej z serii gazetkowych wydawanych na zachodzie. W tym miejscu muszę przyznać że bardzo lubię te modele, mimo nienajlepszego wykonania. Być może dlatego, że u nas nie ma właśnie takiej serii, dlatego przymykam oko na spore jednak niedoróbki w nadzieji że może kiedyś i u nas takie wydawnictwo się pojawi... :( Miniatrurka wykonana przez firmę IXO dla wydawnictwa Altaya, jest odpowiednio "odchudzoną" wersją katalogową modelu. Standardem więc będzie czarne wnętrze, białe felgi (koła bez kalek z nazwą producenta ogumienia), brak potężnych chlapaczy. Sam model ma odpowiednie proporcje i jest ładnie pomalowany. Co pradwa na kalkomanii brakuje loga producenta papierosów HB, ale to z oczywistych wzgledów (choć na pasie na szybie takie logo widnieje, niedopatrzenie? :)). Spore zastrzeżenia można mieć do tylnej sekcji modelu, która wygląda poprostu - tandetnie.
Mimo wszystko traktuje model Quattro bardzo sentymentalnie i twierdzę że jest on jedną z większych ozdób mojej kolekcji. Choć posiada wiele niedoróbek to i tak prezentuje się świetnie - zakupiony został przeze mnie na Allegro w cenie 55 złotych. Niektórym pewnie wyda się to bardzo wiele - ja uważam że model wart jest tych pieniędzy.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQBIlkSdjDHZDnsopMm6jgadXhFbdPvoT4-GSzRBc6ht9qIjFd69gkibv6Vmw9UTPBsoc3iUJ3qOxl_A6coe1ECcplbejNTUNH1Ipyune0pTSi321u9SHBBYidqUx7aVBGcYhylAdgzgs/s320/3.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3yugkmRcXPAlmg_cl5oLLLA3bTiUTPauVjRH5WkgIHf7WLG8V0p6MfdCorN0KovEuBP7bW8EGR2FFPxgjnuX3QSgKm3uu7IQlqT20K3C4ei5y4Gc_BpbiBq4f9nbwXsWUqMYmqvsUQrw/s320/2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGd8t_FVl58JOC-ISFHGKMyoSwMHVtEcf3aOnpB2uYKs2kYiR6Zu6rtxFmivv7moWUOJpLTch3az0LkJUplodfNBoTkS-2Wv7Sl50H5BYRXMPc3Aeok50_Jyrkni8jV4a9gOa-y4r0nk4/s320/1.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7lbEV1VaXYIp788DE4tOp8EUd3g8YiFE09f13HAxQFks6bg61tLL9e7ipDG-WmVnvL60W7Iz3y0YqC-GOB7SRY7m-IvA6nRPyboDXXkiuOya0F24Z1ueCjGa9RrN3mjC_NQ7KV5XYNyM/s320/4.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgepoBEUMYTbgoNpuGcuE5PSWefsC8AsNeeYI-AbpZFk03Q_5r1RrHfxJILOYrQMnfZO654stmcGI61T5O6Ump10ObUy-ArmosLRZOnkdkaOmKrb3SlWTvNz1krRjSs4Q6T_k6svEtSlIA/s320/5.jpg)
Prezentowany przeze mnie model jest jeszcze bardziej podrasowaną wersją modelu Sport Quattro - budowanej już zgodnie z regulaminem grupy B. W specyfikacji E2 posiadał silnik o pojemności 2,110 cm3, dysponując mocą około 500 KM, przy wadze , uwaga - 1090 kg! Powyższe dane czyniły z niego rajdowego potwora który rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy! By cała konstrukcja nie "odfrunęła", Quattro wyposażono w odpowiedni, agresywny body-kit - gigantyczny przedni spojler oraz tylną lotkę w stylu ogona delfina. O tym jak wielką sztuką było prowadzenie tego samochodu może przekonać się każdy z nas wpisując w google video hasło "walter rohl audi quattro" ( http://www.youtube.com/watch?v=_HjXXUyQhPE ). Zapierający dech w piersiach film pokazuje ile pracy kosztowało Waltera Rohla prowadzenie tego potwora. Polecam.
Model który posiadam w swojej kolekcji jest częścią jednej z serii gazetkowych wydawanych na zachodzie. W tym miejscu muszę przyznać że bardzo lubię te modele, mimo nienajlepszego wykonania. Być może dlatego, że u nas nie ma właśnie takiej serii, dlatego przymykam oko na spore jednak niedoróbki w nadzieji że może kiedyś i u nas takie wydawnictwo się pojawi... :( Miniatrurka wykonana przez firmę IXO dla wydawnictwa Altaya, jest odpowiednio "odchudzoną" wersją katalogową modelu. Standardem więc będzie czarne wnętrze, białe felgi (koła bez kalek z nazwą producenta ogumienia), brak potężnych chlapaczy. Sam model ma odpowiednie proporcje i jest ładnie pomalowany. Co pradwa na kalkomanii brakuje loga producenta papierosów HB, ale to z oczywistych wzgledów (choć na pasie na szybie takie logo widnieje, niedopatrzenie? :)). Spore zastrzeżenia można mieć do tylnej sekcji modelu, która wygląda poprostu - tandetnie.
Mimo wszystko traktuje model Quattro bardzo sentymentalnie i twierdzę że jest on jedną z większych ozdób mojej kolekcji. Choć posiada wiele niedoróbek to i tak prezentuje się świetnie - zakupiony został przeze mnie na Allegro w cenie 55 złotych. Niektórym pewnie wyda się to bardzo wiele - ja uważam że model wart jest tych pieniędzy.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQBIlkSdjDHZDnsopMm6jgadXhFbdPvoT4-GSzRBc6ht9qIjFd69gkibv6Vmw9UTPBsoc3iUJ3qOxl_A6coe1ECcplbejNTUNH1Ipyune0pTSi321u9SHBBYidqUx7aVBGcYhylAdgzgs/s320/3.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3yugkmRcXPAlmg_cl5oLLLA3bTiUTPauVjRH5WkgIHf7WLG8V0p6MfdCorN0KovEuBP7bW8EGR2FFPxgjnuX3QSgKm3uu7IQlqT20K3C4ei5y4Gc_BpbiBq4f9nbwXsWUqMYmqvsUQrw/s320/2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGd8t_FVl58JOC-ISFHGKMyoSwMHVtEcf3aOnpB2uYKs2kYiR6Zu6rtxFmivv7moWUOJpLTch3az0LkJUplodfNBoTkS-2Wv7Sl50H5BYRXMPc3Aeok50_Jyrkni8jV4a9gOa-y4r0nk4/s320/1.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7lbEV1VaXYIp788DE4tOp8EUd3g8YiFE09f13HAxQFks6bg61tLL9e7ipDG-WmVnvL60W7Iz3y0YqC-GOB7SRY7m-IvA6nRPyboDXXkiuOya0F24Z1ueCjGa9RrN3mjC_NQ7KV5XYNyM/s320/4.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgepoBEUMYTbgoNpuGcuE5PSWefsC8AsNeeYI-AbpZFk03Q_5r1RrHfxJILOYrQMnfZO654stmcGI61T5O6Ump10ObUy-ArmosLRZOnkdkaOmKrb3SlWTvNz1krRjSs4Q6T_k6svEtSlIA/s320/5.jpg)
Bardzo ładny model Mariuszu!
OdpowiedzUsuńPozwolę sobie odkopać parę Twoich starszych postów :D
OdpowiedzUsuńBardzo mi się podobają Twoje opisy. Są rzeczowe i ciekawe. Quattro S1 E2 to mój ulubiony samochód z z grupy B. Posiadam jego miniaturę również z serii gazetowej, ale prezentującej lepszy poziom wykonania, szczególnie z tyłu. Wykonany został dla wydawnictwa Eaglemoss do gazety Passione Rally. Bardzo polecam to wydanie, jeśli jeszcze nie zamieniłeś :D